Wednesday, April 2, 2014

Hanya gambar2

Rabu 2 Jamadil Akhi 1435H /2hb April 2014

Assalamualaikum para pembaca...

Aku mempunyai hobi yang agak di kira baru 1 tahun umur nya iaitu fotografi... Di blog ini kebanyakkan gambar2 yang aku pamerkan ada lah dari aku sendiri..Aku sangat mengemari mengambil gambar landskap dan juga macro... dan macro ini yang paling aku suka walaupun mengambil agak mencabar.. Bayangkan mengambil gambar binatang yang kecil2 dan pantas... tapi aku puas hati, kerana dengan melihat gambar yang aku ambil, aku lagi kagum dengan kebesaran Allah... begitu teliti Dia jadikan mahkluk kecil ini, sangat cantik, ada yang berwarna warni, terlalu kecil dan pantas bergerak..Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Besar dan Agung...

Gambar2 yang di bawah ini ada lah di antara aku ambil semasa outing bersama kawan2 yang sama hobinya...

Hunstman (sejenis labah) yang tengah bertelur... lihat bagaimana dia menjaga telur nya
Sejenis lantern bug yang jarang di jumpa
Sejenis bug
 Spider hitam
 
Planthopper nymph
 
Spider zebra kot
 
Katydid
Sejenis bug
 
 
Banyak lagi gambar2 yang aku rakamkan, mungkin di entri lain aku akan uploan kan..
 
 

 
 

 




No comments: