Monday, April 2, 2012

Laibaikallah....

Hati ku berdebar2 menunggu saat pemergian ku ke Jordan - Amman, Palestine - Baitulmuqqadis...Saudi Arabia -Madinah dan Makkah...

Tidak sabarnya aku menuju ketempat2 suci ini....harap aku dapat lakukan ibadatku dengan baiknya...

Tidak lah ada persiapan apa yang hendak di buat...pakaian seperti biasa yang aku pakai sekarang tidak perlu di beli baru...tudung pun serupa memakai tudung seperti aku pergi kerja dan keluar rumah...

Aku hanya harus terus istiqamah melakukan senaman aku agar aku rasa sentiasa keadaan sehat insyaAllah....dan latihkan diri sentiasa istiqamah melakukan ibadat seperti biasa.....

Di harap sekali ini pemergian ku ke Tanah Suci mendapat berkah......Aku sangat teruja pergi ke Baitulmuqqadis, bersolat di sana...kesempatan ini akan ku guna sebaik mungkin....Memang sukar pergi kesana...tetapi aku akan cuba sedaya upaya ku...di harap semua nya berjalan lancar...Mungkin ini kali terakhir aku menjejak kaki ku kesana Tanah Suci ini ...sebabkan faktor umur yang makin meningkat dan juga faktor kesihatan...sebab itu aku kena betul2 pulun bak kata orang utara...pulun mendapat keberkatan di sana...iaitu...Baitulmuqqadis, Madinah dan Makkah.....

Nukilan aku sekali ini pendek sahaja...aku mengambil kesempatan memohon maaf jika tulisan2 ku yang lalu menyinggung perasaan rakan2 sekelian....dan doakan perjalanan ku dan suamiku ini mudah dan selamat serta sentiasa dalam keadaan sihat...

InsyaAllah akan ku kongsi kan pengalaman ku semasa berada di sana ....


No comments: