Friday, March 16, 2012

CINTA YANG TERHALANG

Semua orang pernah bercinta, aku pun pernah bercinta.. Hidup orang bercinta ni selalu terkenang orang yang kita cintai...makan, minum, kerja dan tidor selalu teringatkan kekasih kita, dan semua nya indah itu lah hakikat orang bercinta.  Kalau tak jumpa satu hari bagai setahun rasanya...dapat tengok rumah kekasih kita pun sudah cukup untuk melepaskan rindu.....Dan bila cinta terhalang bagai nak rak kita rasa kecewa, merana seperti dunia ini sudah berakhir....Itu lah penangan CINTA.

Itu ada lah cinta kita pada manusia, bagaimana pula cinta kita pada Allah?  Mulut kita sentiasa berkata kita mencintai Allah tetapi selalu nya perbuatan kita tidak mencerminkan kita mencintai Allah.   Malah selalu terhalang cinta kita pada Allah kerana pehak ketiga iaitu SYAITAN...

Kita perlu buktikan kata2 kita yang kita mencintai Allah....Bila kita mencintai seseorang kita sanggup lakukan apa yang orang kita cintai kita mahu kan? Begitu lah juga bila kita mencintai Allah kita sepatutnya patuhi perintahNya dan jauhi laranganNya.  Malah hati kita sentiasa berzikir tanda kita mengingati Allah, selalu menyebut nama Allah.. seperti Ya Allah, Ya Malik, Ya Fattah dan banyak lagi...insyaAllah tenang jiwa kita kerana kita dapat melepaskan rindu kita....dan kita tahu Allah sangat mengasihi Rasulullah jadi kita pun sentiasa berselawat nabi untuk kekasih Nya juga...tanda kita juga sangat sayang pada Rasulullah.

Macam cerita hindustan atau drama2 melayu,  selalu kisah cinta banyak halangan begitulah  cinta kita pada Allah banyak halangan yang kita tempohi...SYAITAN suka menghalang cinta kita...ada  sahaja cara nya untuk mengugat cinta kita dan selalu juga kita tewas dengan hasutan nya....sebab itu sudah janji nya...jadi kita mesti kuatkan hati kita, sentiasa beristiqamah untuk beribadat pada Allah,  insyaAllah SYAITAN tidak berani dan akan kalah dengan cinta kita yang agung ini.

Setiap hari aku akan menghubungi  Mu Ya Allah 24434, dan setelah aku memadu kasih pada Mu aku rasa tenang, amat2 tenang dan aku sentiasa merindui Mu...aku tidak sabar menunggu setiap temu janji dan akan ku usahakan juga walaubagaimana sibuk nya aku dengan hal duniawi ini kerana aku tau ada pehak ketiga sangat mencemburui cintai kita....dan aku akan sentiasa buat dia cemburu agar aku dapat menguatkan ikatan cinta kita...aku tak mahu dia menjadi penghalang cinta kita...

Aku berjanji pada diriku ini aku akan pertahankan cinta ini, kerana aku sangat yakin cinta ini suci, abadi, agung dan kekal....akan ku perjuangkan cinta ini hingga ke titisan akhir ku....aku tak mahu pehak ketiga  menjadi halangan cinta yang agung ....harus ku singkirkan pehak ketiga ini demi mengejar cinta ku yang suci ini...ini  ada lah janjiku  insyaAllah....seperti yang selalu ku lafaskan dalam temu janji kita...ibadat ku, hidupku, matiku adalah untuk Mu Ya Allah....

Ayuh rakan2 ku jangan lah jadikan cinta kita terhalang oleh pehak ketiga ini...nyah...dia jauh2 dari diri kita....sucikan cinta kita , sentiasa sebut nama kekasih kita agar cinta kita sentiasa segar dan kukuh, lakukan apa yang di suruh dan jauhi laranganNya..... kerana kita tak rugi mencintaiNya sememangnya CINTA ini  kekal dan abadi....

No comments: