Monday, March 5, 2012

Tawakal pada Allah

Sememangnya kita manusia sentiasa diduga. Kadang2 dugaan itu datang tidak di sangka2...begitu juga dengan diri ku...Kebelakangan ini banyak sungguh masalah yang aku hadapi, lepas satu, satu datang. Kadang2 aku rasa buntu untuk menyelesaikan nya...tapi aku percaya Allah sentiasa bersama2 aku....aku hanya beriktiar dan selebih nya aku serahkan padaNya...

Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha berkuasa, Maha Agung...hanya pada Engkau aku berserah...

Aku rasa diri ku terlalu kerdil memang kerdil, kita hanya manusia tidak mampu hendak berbuat apa2 tanpa pertolongan Mu Ya Allah...Jangan lah kita angkuh apa yang kita ada, yang sebenarnya kita tidak mempunyai apa2 pun, semua itu hanya pinjaman dari Allah...

Tiap2 malam aku serahkan diriku pada Mu, kerana aku yakin Engkau Maha berkuasa, Maha adil, Maha penyayang, Maha Melihat dan Maha Mendengar....tiap2 malam aku merindui Mu, Kau tempat aku mengadu...dan aku terasa banyaknya dosa2 ku pada Mu....adakah aku layak syurga Mu...aku menginsafi diriku...menitis air mata bila terkenangkan kebesaran Mu,...sebagai hamba Mu, aku begitu kerdil sekali tidak mempunyai apa2 pun...

Aku merasa lega, tenteram, dan aman sekali bila berhadapan dengan Mu...dan aku pasrah...aku serahkan diriku pada Mu...dan sesunguhnya Kau Maha Mendengar dan Melihat,...dan aku akan sentiasa bersangka baik pada Mu....

Ayuh kawan2 ku, adik2 ku, apa yang aku ingin berkongsi bersama ada lah jangan ingat kita sahaja ada masalah, yang sebenar nya ramai di luar tu bermasalah dan menghadapi musibah yang lebih teruk dari kita....jadi kita harus bersyukur kita masih boleh bernafas lagi untuk kita teruskan hidup ini dan meneruskan ibadat kita pada Allah...Sentiasa bersangka baik pada Allah...Allah tidak menganiaya kita...Allah tahu yang terbaik untuk kita....jadi kita harus bertawakal pada Nya........

No comments: